Rallye sezona roku 2015 v ČR ještě nezačala. To ovšem neznamená, že se stroje českých posádek neprohánějí po soutěžních tratích.

Rallye sezona roku 2015 v ČR ještě nezačala. To ovšem neznamená, že se stroje českých posádek neprohánějí po soutěžních tratích. To platí i pro vůz Škoda Felicia mini-kit 1400 Sobotka Rallye Teamu (SRT), který byl o minulém víkendu k vidění na prvním podniku letošní RRC série – 52. Rally Erzgebirge 2015. A nutno podotknout, že i přes úvodní strasti to byla premiéra více, než úspěšná.

Startu posádky, která letos startuje pod hlavičkou RZ1 Racing Rallye týmu, předcházelo důkladné testování soutěžního náčiní v Bělé pod Bezdězem. Test dopadl na výbornou, technika byla otestována a Jirka si poprvé v životě vyzkoušel, jaké je to dát „boudu“. Stalo se tak ovšem netypicky na sedačce spolujezdce, kdy se Jirka nechal svézt a jedna ze zatáček holt nevyšla… to se občas stává:). Naštěstí se vše obešlo bez zranění, když nepočítám pár modřin a 2 stehy na prstě ruky :), o dopadech na vůz našeho kamaráda a známého skvělého fotografa se už bohužel tak optimisticky hovořit nedá a zdá se, že se život subaru zkomplikoval. Přejeme pevné nervy 😉

Týmová Felicia mini-kit naštěstí žádné (fyzické) šrámy na testování neutrpěla, mohla se tak, společně s Jirkou a od loňské Rally Humpolec novým stálým spolujezdcem Tomem „Malinkým“ Šmídem, postavit na start první rychlostní zkoušky 52. Rally Ergebirge 2015 a vychutnat si porci 140 ostrých kilometrů ve dvou dnech. Jak už tomu tak bývá, vše, co vypadá jednoduše, si člověk obvykle komplikuje sám. První takovou situaci si „zařídil“ Malinkej sám tím, že po administrativní přejímce ztratil peněženku s veškerou hotovostí a licencemi, kterou naštěstí včas nalezl někdo před centrem rally a informaci předal další český účastník závodu Tomáš Bělohradský (kterému tímto posíláme za celý tým srdečné díky!).

Páteční den byl ve znamení nekonečného psaní a najíždění na 7 různých úsecích. K brzkému vstávání tým nutila zejména páteční okruhovka, která se trénovala jen mezi 6-8 hodinou ranní, což vedlo k několika nereprodukovatelným výrokům při vykopávání se z postelí 🙂 Těsně před pátou hodinou odpoledne byla dopsána poslední RZ. Zbývalo upravit rozpis, převléci se a vydat se ke startu RZ 1. Jenže…

Před startem nás čekalo malé překvapení, kdy 10 minut před startem do první časovky se motor rozhodl, drze a sobecky, neběžet (existuje teorie, že Felicie utrpěla psychický šok hned po tom, co na vlastní lampy viděla kolostřešní kombinaci v Bělé). Následovala rychlá psychologický pomoc (rozuměj diagnostika závady a vyřešení problému s tlakem paliva), a o několik minut později, s poněkud zvýšenou tepovou frekvencí, vyrazila posádka na start. Okruhovku dokončili na výborném 35. místě a problém s palivem byl definitivně zapomenut. Tedy, skoro zapomenut…

Sobotní etapa startovala už v 7 hodin ráno a Felicia si pro nás, před výjezdem z UP, opět přichystala malé překvapení: nešlo nastartovat. Zdá se, že psychoterapie bude náročnější (na vině byl tentokráte vyklepaný kabel od startéru). Feldu se podařilo nastartovat a Jirka s Tomem, na pokraji infarktu, vyrazili do sobotní etapy. Hned na první RZ začalo sněžit a na středně tvrdém slicku to bylo tak trochu „o hubu“. V prvním kole si zažili lehkou krizi, když narazili na nečekanou chybu v rozpisu. Během dalších kilometrů Německého závodu se ale vše postupně zlepšovalo a na náladě přidávalo i vycházející slunce, které slibovalo suchý zbytek závodu.

Na RZ 7 se ovšem nad mini-kitovou Felicií, i přes slunečný den, trošku stáhly mraky. Znovu se objevil problém s tlakem paliva, který posádku provázel až do RZ9. Důsledkem byla časová ztráta. Jirka zvolil rozumnou strategii poslední rundu „jen dojet“ a nepokoušet se stahovat nabranou ztrátu; odstoupit v posledních RZ by byla velká škoda. Snahou bylo neudělat žádnou zbytečnou chybu a dokončit soutěž. To se úspěšně podařilo a v autě (i v servisu) propukla zasloužená radost.

To ještě nikdo netušil, že odměnou za všechny komplikace bude zasloužený úspěch. A jaký? Nechme hovořit Toma: „Po příjezdu do centra rally, až po vlastně složení servisu…, jsme z oficiálních výsledků zjistili, že jsme ve třídě do 2000ccm s naší čtrnáctistovkou třetí, ne pátí, jak jsme si původně mysleli. Navíc 4. místo v místní divizi 5, no tak jsme šli na vyhlášení a ještě dostali pohár za první místo ve třídě 3 v RRC, kvůli kterému jsme tam nakonec jeli. 🙂 Druhý závod s Jirkou, zase nádherná atmosféra jako doma v teamu, další poháry. Co víc si přát? Nádherná dlouhá soutěž, moje první noc, moje první cizina, … Super. A ta podpora u trati byla fantastická. Jirka je skvělý fára a já se budu snažit ho maximálně doplňovat a dělat to co mám. Doufejme a já se budu snažit, že se nám na Valašce podaří zajet co nejlépe v naší třídě, kde chceme letos vybojovat to nejlepší umístění celkově. Proč chtít méně?“, směje se.

A jak viděl soutěž pilot Felicie, Jirka Zahrádka? „Soutěž to byla opravdu náročná, příprava auta před závodem probíhala celkem složitě, protože jsem měl „zafáčovanou“ ruku, ale musím poděkovat tátovi, Jirkovi a Petrovi za pomoc s přípravou vozu! 🙂 Závod to byl krásný a dlouhý, zajímavé bylo, že v podstatě celý závod jsme neměli informace o výsledcích (v cíli neměli ani cedule s časy). Takže na konci to bylo celkem překvapení, navíc, když jsme zjistili, že soupeř za námi ztrácel pouhé 2 vteřiny. Chci poděkovat Tomovi a všem, co nás podporují, nebo nám fandí buď na místě, nebo na dálku!“

Sobotka Rally Team by tímto rád poděkoval za podporu všem partnerům, sponzorům, pomocníkům a kamarádům, bez kterých by tyto úspěchy vůbec nebyly možné! Velmi si vážíme vaší podpory. A taky mámě Renatě 😉

Aktuálně tým pilně pracuje na vozidle, aby bylo vše připraveno na následující Valašskou rally, kde nás čeká první přímé měření sil s našimi letošními soupeři v RallySprint Sérii. Těsíme se ná Vás ve Valmezu!